متفرقه

معنی اصطلاحات فنی به روشی ساده

Airplane Mode: حالت هواپیما چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟ ما همیشه با این سوال مواجه می شویم. حالت هواپیما از دریافت تماس تلفنی و پیامک توسط دستگاه شما جلوگیری می کند. رادیو تلفن همراه، WIFI، بلوتوث و GPS شما را خاموش می کند. این حالت نه تنها مطمئن می شود که تلفن شما بر سیستم ناوبری هواپیما تأثیر نمی گذارد بلکه باعث صرفه جویی در باتری شما نیز می شود. روش تغییر نام اینستاگرام

Bandwidth: به پهنای باند «نرخ انتقال داده» نیز گفته می شود و میزان داده ای است که می تواند از یک نقطه به نقطه دیگر منتقل شود. این مقدار بر حسب «بیت در ثانیه (BPS)»، «میلیون بیت در ثانیه (MBPS) و گیگابیت در ثانیه (GBPS) تعیین می شود. ممکن است این مورد را در روتر اینترنت بی سیم خانگی خود مشاهده کنید. توابع مختلف به مقادیر متفاوتی از پهنای باند نیاز دارند. برای اطلاعات بیشتر به تعریف Mbps مراجعه کنید. شارژ کردن گوشی در طول شب

مثال ساده شده: به پهنای باند مانند شلنگ فکر کنید. یک شلنگ باغبانی پهنای باند محدودی دارد اما همچنان کار را انجام می دهد، اما شلنگ آتش نشانی پهنای باند بسیار بیشتری دارد و می تواند خیلی سریعتر اسپری کند. (ارسال اطلاعات خیلی سریعتر)

Battery Cycling: برای هر باتری که می‌فروشیم، به شما توصیه می‌کنیم که باتری خود را در اولین باری که آن را دریافت می‌کنید و هر چند ماه پس از آن، برای گرفتن بهترین نتیجه، چرخه کنید. اما چرخه باتری چیست؟ چرخه باتری باتری شما را تا 100 درصد شارژ می کند و سپس تا 0 درصد از آن استفاده می کند بدون اینکه در این بین شارژ شود. برای راهنمایی، راهنمای باتری 101 ما را بررسی کنید. کاری که این کار انجام می دهد این است که به تلفن شما اجازه می دهد تا با باتری جدید سازگار شود.

کش: کش چیزی نیست که رپرها باران می سازند. کش ذخیره موقت اطلاعات دیجیتال است. حافظه پنهان به رایانه یا دستگاه تلفن همراه شما امکان می دهد آسان تر چند کار را انجام دهد و بتواند به طور یکپارچه بین برنامه های مختلف جابجا شود. کش به طور موقت داده های برنامه شما را ذخیره می کند و دسترسی سیستم شما را در زمان بعدی آسان تر می کند. این مقدار پهنای باند مورد استفاده شما را محدود می کند و مالیات بر روی سرور را محدود می کند. حافظه پنهان شما هر از چند گاهی پر می شود، پس حتماً هر چند وقت یکبار آن را پاک کنید. اگر گاهی از خود می پرسید چرا دستگاه من اینقدر کند کار می کند؟ حافظه پنهان یا رم شما معمولاً مشکل است.

توضیح ساده: کش مانند حافظه موقت شماست. Cache مانند این است که شما سعی می کنید یک لیست خرید مواد غذایی را به خاطر بسپارید. اگر “حافظه انسانی” شما پاک شود، به راحتی می توانید لیست را به خاطر بسپارید، اما اگر صد لیست دیگر نیز در حافظه خود دارید، دسترسی به لیست مواد غذایی برای شما دشوار خواهد بود.

Capacitive Touch: ممکن است اصطلاح «لمس خازنی» را در لیست مشخصات گوشی هوشمند خود یا در بررسی مشاهده کرده باشید، اما لمس خازنی چیست؟ این نوع صفحه نمایش لمسی از میدان الکتریکی برای تشخیص لمس انگشتان شما استفاده می کند. به فشار متکی نیست، می توانید به آرامی صفحه را لمس کنید و همچنان ثبت می شود. روش کار ساده است، صفحه نمایش شما ساطع می کند و میدان الکتریکی را منتشر می کند و وقتی صفحه را لمس می کنید انگشت شما میدان الکتریکی را می شکند، بنابراین ثبت انگشت شما را فشار می دهد.

این واقعا به چه معناست؟ این بدان معناست که برای ثبت لمس نیازی نیست صفحه گوشی خود را به شدت فشار دهید.

CDMA/GSM: این نوع فناوری است که شرکت‌های تلفن از آن استفاده می‌کنند تا به دستگاه تلفن همراه شما اجازه دسترسی به شبکه‌های داده خود را بدهند. CDMA توسط Sprint و Verizon استفاده می شود در حالی که AT&T و T-Mobile از GSM استفاده می کنند. GSM کاربر اصلی سیم کارت بود، این به شما امکان می داد سیم کارت خود را به سرعت و به راحتی به یک تلفن جدید منتقل کنید.

نظر صادقانه: به شما توصیه می کنیم نگران این موضوع نباشید و به شما اجازه دهید که ارائه دهنده سلول همه اینها را برای شما انجام دهد.

آمپر شارژ: همه شارژرها یکسان ساخته نمی شوند. نگاهی عمیق تر به مشخصات شارژر می تواند به شما کمک کند مطمئن شوید که از شارژر مناسب برای دستگاه مناسب استفاده می کنید. شارژر اصلی فقط با ولتاژ 5 ولت و با خروجی 500 میلی آمپر ساعت شارژ می شود. این مقدار بسیار کم است و دستگاه شما را بسیار کند شارژ می کند. این بیشتر در گوشی های قدیمی استفاده می شود. شارژر اصلی آیفون با ولتاژ 5 ولت شارژ می شود اما در 1000 میلی آمپر ساعت (1.0 آمپر) این شارژر هنوز نسبت به استانداردهای امروزی نسبتاً کند است. برای آیپد، تبلت و بیشتر گوشی های جدیدتر، خروجی استاندارد جدید حدود 2100 میلی آمپر ساعت (2.0 آمپر) است. این پایین ترین شارژری است که باید برای تبلت یا گوشی هوشمند جدید استفاده کنید. شارژرهای شارژ سریع جدیدی منتشر شده اند که با سرعت 3000 میلی آمپر ساعت (3.0 آمپر) شارژ می شوند، این شارژرها فقط با گوشی های هوشمند جدیدتر سازگار هستند، اما می توانند گوشی شما را از 0% تا 100% در کمتر از یک ساعت شارژ کنند.

توضیح: حداقل 1.0A برای تلفن های قدیمی (2.0A بهینه است) 2.0A و بالاتر برای تبلت ها و دستگاه های بزرگتر. برای شارژ سریع، اگر دستگاهی دارید که از شارژ سریع پشتیبانی می کند، از آن استفاده کنید. شارژ 3.0 آمپری تفاوت زیادی ایجاد خواهد کرد.

Dual Core: این یک پیکربندی CPU است که دارای دو هسته پردازشی است که مجزا هستند، اما با هم کار می کنند و یک مدار واحد را به اشتراک می گذارند. یک هسته ممکن است کارهای سنگین را انجام دهد و دومی وظایف اصلی را انجام دهد. زمانی که برای صرفه جویی در مصرف باتری نیازی به آن نباشد، ممکن است یک هسته به طور خودکار خاموش شود. این نوع پردازنده شروع به نشان دادن سن خود کرده است اما هنوز در تعداد زیادی از دستگاه های تلفن همراه قابل مشاهده است.

Bottom Line: اگر به دستگاه جدیدی نگاه می‌کنید که می‌گوید دارای پردازنده دو هسته‌ای است، یک تلفن همراه بسیار قدیمی است و اگر کار دیگری جز عملکردهای اولیه انجام می‌دهید، خرید آن تلفن را توصیه نمی‌کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا