ورزشی

حقایق جالب درباره ی فوتبال

لیگ برتر در سال 1992 تاسیس شد.

لیگ برتر انگلیس یا EPL تاریخ بسیار جذابی دارد. لیگ در 20 فوریه 1992 تاسیس شد. اولین بازی ها در آگوست همان سال بود. در ابتدا، 22 عضو موسس داشت تا اینکه EPL در نهایت اعضای خود را به 20 نفر کاهش داد. این لیگ همچنین لیگ برتر بارکلیز نامیده می شد تا اعتباری به اسپانسر رسمی آن، بانک بارکلیز بدهد. در فصل 2016-2017، خود را به عنوان EPL تغییر نام داد.

کریستیانو رونالدو یکی از بهترین بازیکنان نسل خود است.

فوتبالیست پرتغالی کریستیانو رونالدو دوس سانتوس آویرو یا کریستیانو رونالدو در 5 فوریه 1985 به دنیا آمد. او به طور گسترده یکی از بهترین بازیکنان تمام دوران است. فوتبال او با باشگاه فوتبال پرتغال اسپورتینگ سی پی در سن 17 سالگی آغاز شد. یک سال بعد، او قرارداد خود را با منچستریونایتد امضا کرد.

کریستیانو رونالدو چهار بار با رئال مادرید و یک بار با منچستریونایتد قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده است.

رونالدو 6 سال در منچستریونایتد عضویت داشت و چندین جام برای این تیم کسب کرد. او با وجود موفقیت در منچستر، قرارداد خود را با این باشگاه پایان داد و به رئال مادرید پیوست. او به عنوان بخشی از تیم جدید، تمام تلاش خود را برای کمک به موفقیت رئال مادرید به کار گرفت. بعداً، او بهترین گلزن مادرید در تمام دوران شد و عناوین و مسابقات بیشتری را به دست آورد.

کریستیانو رونالدو یکی از پردرآمدترین بازیکنان فوتبال است.

به عنوان یکی از با استعدادترین و بازاری ترین بازیکنان دنیای فوتبال، جای تعجب ندارد که کریستیانو رونالدو در لیست پردرآمدترین ورزشکاران قرار بگیرد. در سال 2019، رونالدو حدود 31 میلیون یورو را به خانه برد. او همچنین یکی از پردرآمدترین حامیان تاریخ ورزش بود. در سال 2016، او سومین فردی بود که با نایک قرارداد مادام العمر بسته است.

نتی هانیبال یکی از اولین تیم های فوتبال زنان را تاسیس کرد.

در سال 1895، نتتی هانیبال، همچنین به نام مری هاتسون، باشگاه فوتبال بانوان بریتانیا را تأسیس کرد. این یکی از اولین تیم های فوتبال زنان است. او برای تشویق زنان به پیوستن به تیمش، شروع به درج آگهی در روزنامه ها کرد. خوشبختانه 30 دختر جوان به او پاسخ دادند که بیشتر آنها از طبقه متوسط ​​بودند.

جام جهانی فوتبال زنان در سال 1991 آغاز شد.

جام جهانی زنان یا جام جهانی فوتبال زنان در سال 1991 برگزار شد. درست مانند جام جهانی مردان، فدراسیون بین‌المللی فوتبال یا فیفا بر جام جهانی زنان حکمرانی کرد. جام جهانی زنان هر چهار سال یکبار برگزار می شود و اولین بازی آن در سال 1991 توسط ایالات متحده برنده شد. جام جهانی 2019 به میزبانی فرانسه برگزار شد.

منچستریونایتد یکی از موفق ترین باشگاه های انگلیس است.

در سال 1878، منچستریونایتد با نام نیوتن هیث L&YR F.C. این تیم که از اولدترافورد، منچستر بزرگ، انگلستان آمده است، یکی از تیم هایی است که در لیگ برتر بازی می کند و چندین جام از جمله 20 عنوان لیگ (قهرمانان فوتبال انگلیس)، 12 جام حذفی یا جام حذفی اتحادیه فوتبال و پنج جام کسب کرده است. جام های لیگ، فقط به نام چند.

منچستریونایتد پردرآمدترین تیم فوتبال از سال 2016 تا 2017 بود.

سال های 2016 و 2017 یک فصل واقعاً موفق برای منچستریونایتد بود. آنها سه جام کسب کردند و 21 درصد افزایش درآمد نسبت به سال قبل کسب کردند. مجموع درآمد این تیم 676.3 میلیون یورو بوده است. 2019 همچنین سال قابل توجهی برای منچستر بود، آنها با ارزش بازار 3.15 میلیارد پوند سومین تیم با ارزش فوتبال جهان شدند.

بکهام یک ستاره جهانی فوتبال است.

دیوید بکهام فوتبال حرفه ای خود را در سال 1992 با منچستر آغاز کرد. در فصل 1995 تا 1996، او با انجام 33 بازی در لیگ برتر، در منچستر پیشرفت کرد. و به عنوان مدرکی دیگر بر توانایی های خود در ورزش، او چندین بار به رسمیت شناخته شد مانند شش عنوان لیگ برتر و دو جام حذفی. متأسفانه دوران او در یونایتد در سال 2003 به پایان رسید و بکهام پس از پرداخت مبلغ 35 میلیون یورو به رئال مادرید نقل مکان کرد. حقایق معروف فوتبال!

پادشاه آلفونسو سیزدهم “رئال” را به رئال مادرید اهدا کرد.

رئال مادرید یک نقطه عطف در تاریخ فوتبال ایجاد کرد.

رئال مادرید، یک باشگاه فوتبال حرفه‌ای اسپانیایی مستقر در مادرید، چندین جوایز و جام‌های قهرمانی را در طول سال‌ها دریافت کرده است. تنها در فوتبال داخلی، این تیم تاکنون 66 جام کسب کرده است. علاوه بر همه اینها، این تیم در سال 2000 به عنوان باشگاه قرن بیستم فیفا شناخته شد و در سال 2004 نشان شایستگی یکصدمین سالگرد فیفا را دریافت کرد.

اولین جام جهانی فوتبال از 13 تا 30 جولای 1930 در اروگوئه برگزار شد. شورای حاکم فیفا اروگوئه را به عنوان میزبان انتخاب کرد و همه بازی ها در مونته ویدئو، پایتخت اروگوئه برگزار شد. 13 تیم فوتبال به مسابقات پیوستند، اما تنها چند تیم اروپایی شرکت را انتخاب کردند. این کمیته تیم ها را به چهار گروه تقسیم کرد و برنده هر گروه راهی مرحله نیمه نهایی شد. در مرحله نهایی، اروگوئه بر آرژانتین غلبه کرد و اروگوئه اولین قهرمان جام جهانی فوتبال شد.

هر تیم فوتبال می تواند شش بازیکن جایگزین داشته باشد.

تعویض زمانی است که یکی از اعضای نیمکت نشین بازیکن را در زمین تعویض کند. اکثر مسابقات فقط حداقل پنج تعویض و حداکثر شش تعویض را مجاز می دانند. دلیل اصلی محدود کردن تعویض، کاهش وقفه های بازی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا