ورزشی

شلیک گاز اشک آور به طرفداران لیورپول در هرج و مرج پلیس فینال لیگ قهرمانان اروپا

پلیس ضدشورش گاز اشک آور و اسپری فلفل را به سمت هواداران لیورپول پرتاب کرد که در میان هرج و مرج لجستیکی و تلاش یوفا و مقامات فرانسوی برای مقصر دانستن افرادی که سعی در ورود به ورزشگاه با بلیت های جعلی داشتند، برای ورود به فینال لیگ قهرمانان اروپا منتظر ماندند. شنبه.

شروع بازی نمایشی فصل فوتبال اروپا که لیورپول با نتیجه 1-0 به رئال مادرید باخت، 37 دقیقه به تعویق افتاد و در حالی آغاز شد که نیروهای امنیتی همچنان با جریان هواداران ناامید به ورزشگاه دو فرانس دست و پنجه نرم می کردند.

یوفا مدعی شد که هزاران هوادار بدون بلیت در تلاش برای دسترسی به استادیوم ملی فرانسه با ظرفیت بیش از 80000 نفر بودند، اما مشخص نکرد که آنها از کجا هستند.

ژرالد دارونین، وزیر کشور فرانسه مدعی شد که مهمانداران توسط بریتانیایی‌هایی که بدون بلیط یا بلیت‌های تقلبی به اجبار وارد می‌شوند، مورد حمله قرار گرفته‌اند. آملی اودئا کاسترا، وزیر ورزش فرانسه نیز با ادعای هزاران هوادار انگلیسی “کار مهمانداران و نیروهای پلیس را پیچیده کرده است” و در توییتی نوشت: “خشونت جایی در استادیوم ها ندارد.”

لیورپول اعلام کرد که از مشکلات امنیتی که هوادارانش تجربه کرده اند «به شدت ناامید شده است».

طرفداران خشمگین لیورپول که در صف ایستاده بودند دیده شدند که روی نرده ها آویزان شده بودند و فریاد می زدند: “بگذارید وارد شویم. ما بلیط داریم.”

موارد زیادی وجود داشت که هواداران از امنیت عبور کرده و قصد ورود به ورزشگاه را داشتند. آسوشیتدپرس دو هوادار – یکی از آنها لباس لیورپول پوشیده بود – دید که توسط مهمانداران روی زمین کشتی گرفته و از دروازه خارج شدند.

سه هوادار دیگر دیده شدند که از مهمانداران فرار کردند و در حال دویدن از داخل محوطه و داخل سطح پایین ورزشگاه بودند. افراد دیگری که هیچ لباس باشگاهی مشخصی به تن نداشتند، به جای آن از نرده ها بالا رفتند زیرا هواداران لیورپول سر آنها فریاد می زدند که پایین بیایند.

فینال با وجود اینکه هواداران همچنان در تلاش برای بررسی بلیط هستند آغاز شد. گلوله های تازه گاز اشک آور توسط پلیس ضد شورش از داخل محوطه امنیتی به سمت مردم خارج از نرده ها شلیک شد. پلیس و مهمانداران در حال افتادن روی زمین، تحت تاثیر مواد تحریک کننده چشم مشاهده شدند.

پس از باخت در فینال، عصبانیت در ترکیب لیورپول وجود داشت.

اندی رابرتسون، مدافع لیورپول گفت: “فکر می‌کنم تقریباً همه خانواده‌های ما تحت تأثیر قرار گرفته‌اند. بدیهی است که بلیط‌های من از طریق باشگاه بود و به نوعی یکی از دوستانم به یکی از دوستانم گفت که او یک بلیت جعلی دارد که می‌توانم به شما اطمینان دهم که قطعاً چنین نبود. چون مشخصا از طریق من بود.

بنابراین واضح است که پلیس فرانسه تصمیم به پرتاب گاز اشک آور به طرفداران و خانواده ها گرفت. به خوبی سازماندهی نشده است.»

پلیس مرسی ساید، نیرویی که لیورپول را پوشش می دهد، در توییتی نوشت که «رفتار هواداران در تورنتیکل ها در شرایط تکان دهنده مثال زدنی بود».

کولم لیسی حامی «کودکان در حال گریه کردن، مردم محبوس شده» را در بیرون ورودی دید.

لیسی گفت: «مردم شروع به پریدن از صف کردند، سپس دروازه را باز کردند و سپس فشاری به وجود آمد.

حدود 15 دقیقه قبل از شروع برنامه ریزی شده ساعت 9 شب. به وقت محلی، اعلامیه ای مبنی بر تاخیر وجود دارد و علت آن دیر رسیدن هواداران به ورزشگاه است. با توجه به اینکه آن هواداران صف های طولانی را تحمل کرده بودند، در داخل استادیوم مورد استقبال قرار گرفت. بازی در نهایت ساعت 21:37 آغاز شد.

آنجلا مورفی هوادار لیورپول از طریق یک حصار به AP گفت: “ما از ساعت 6:15 در این دروازه ایستاده ایم.” من واقعاً آسم بدی دارم و دو بار به من گاز اشک آور زدند. من واقعاً در حال مبارزه هستم.»

مورفی در پاسخ به این سوال که چه چیزی باعث پرتاب گاز اشک آور شد، پاسخ داد: “هیچی، ما اینجا ایستاده ایم. چیزی نبود. فقط وحشتناک بوده ما رفتار خوبی داشته ایم.»

افسران پلیس با باتوم و سپر ضد شورش از دروازه به آن دروازه دویدند تا از ورود هواداران بدون نشان دادن بلیط به ورزشگاه جلوگیری کنند. یکی از پلیس ها روی زمین افتاد و مجبور شد توسط سایر افسران به او کمک کند. ماموران بارها از گاز اشک آور علیه هواداران لیورپول استفاده کردند.

یکی از هواداران لیورپول بلیط خود را بوسید و پس از عبور از نیروهای امنیتی به آسمان نگاه کرد.

لیورپول خواهان تحقیقات رسمی است.

باشگاه لیورپول در بیانیه ای اعلام کرد: “ما به شدت از مشکلات ورود به ورزشگاه و خرابی محیط امنیتی که هواداران لیورپول با آن مواجه بودند، ناامید هستیم.” این بهترین بازی در فوتبال اروپا است و هواداران نباید صحنه‌هایی را که امشب شاهد بودیم تجربه کنند.»

این صحنه ها یادآور هرج و مرج بیرون ورزشگاه ومبلی قبل از فینال قهرمانی اروپا در سال گذشته بود. این تا حد زیادی به دلیل تلاش هواداران انگلیس برای ورود به ورزشگاه خانگی خود برای بازی ایتالیا بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا