متفرقه

توسعه مهارت های نرم: 10 نکته برتر

به داخل محل کار مدرن نگاهی بیندازید و واضح است که «مهارت‌های نرم» بیش از پیش ضروری‌تر می‌شوند، به طوری که کارفرمایان این مهارت‌ها را برای پیشرفت و تضمین طول عمر کسب‌وکار مهم می‌دانند.

مطالعه انجام شده توسط Deloitte (گزارش روندهای سرمایه انسانی جهانی) نشان داد که بیش از 90 درصد از پاسخ دهندگان مهارت های نرم را برای تقویت حفظ کارکنان و فرهنگ سازمانی معنادار ضروری می دانند.

توسعه مهارت های نرم

با توجه به اینکه مهارت های نرم اکنون به عنوان ویژگی های بسیار مطلوب تلقی می شوند، هنگام تلاش برای توسعه بیشتر مهارت های نرم خود چه چیزهایی را باید در نظر بگیرید؟ ما 10 نکته از نکات برتر خود را برای بهبود مهارت‌های نرم شما جمع‌آوری کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم در مقابل کارفرمایان متمایز شوید:

1) درک اینکه مهارت های نرم چیست

ابتدا باید “مهارت های نرم” را درک کنید. با تحقیق و مطالعه مقالات مرتبط (مثل این مقاله!) کمی زمان بگذارید تا با مفهوم مهارت های نرم و آنچه که مستلزم آن است آشنا شوید.

2) از یک ذهنیت یادگیری استفاده کنید

ذهنیت یادگیری را توسعه دهید. هنگامی که مهارت های نرم و اهمیت آنها را فهمیدید، باید خودآگاه تر شوید و تشخیص دهید که چگونه می توانید مهارت های خاصی را بهبود بخشید.

3) خود بازتابی

در یک دوره خود انعکاس شرکت کنید. از نقاط قوت و ضعف خود آگاه شوید و فرصت های بهبود را شناسایی کنید. حتی می توانید از دوستان، همکاران و کارفرمایان بخواهید که در مورد مهارت های شما فکر کنند. ذکر مثال‌های خاصی که در آن مهارت‌های نرم را به خوبی نشان داده‌اید، یا نیاز به بهبود دارید، می‌تواند به شما کمک کند تا در زمینه‌های خاصی فکر کنید.

4) اولویت بندی کنید

هنگامی که شکاف های مهارتی بالقوه را شناسایی کردید، می توانید شروع به اولویت بندی توسعه مهارت هایی کنید که فاقد آن هستید. اگر برای یک شرکت خاص کار می‌کنید یا آرزوهای شغلی خاصی دارید، مهارت‌هایی را که با فرهنگ و شایستگی‌های شغل همسو هستند را هدف قرار دهید.

5) یادگیری و آموزش

در فرصت های یادگیری و آموزش شرکت کنید. با توجه به اهمیت فزاینده مهارت های نرم، منابع زیادی برای کمک به تقویت مجموعه مهارت های شما وجود دارد.

  • دوره های آنلاین. با پیروی از توصیه های متخصص، مهارت های خود را در خانه توسعه دهید.
  • با کارفرمای خود همکاری کنید. از کارگاه‌ها و آموزش‌ها برای ارتقاء مهارت در کار استفاده کنید.
  • مربیگری از دیگران تمرین با یک دوست یا همکار می تواند به افزایش اعتماد به نفس شما با مهارت های نرم کمک کند.

6) تمرین کنید

کلید تمرین است شما باید در محل کار و خانه به دنبال فرصت هایی باشید تا مهارت های تازه توسعه یافته خود را عملی کنید. مطمئن شوید که در تنظیماتی که موقعیت‌های واقعی را شبیه‌سازی می‌کنند، هوشمندانه تمرین می‌کنید.

7) صبر

صبر داشته باشید و برای تلاش آماده باشید. توسعه مهارت های نرم اساساً مستلزم تغییر در شخصیت و عادت است، به این معنی که یک تغییر یک شبه ساده نخواهد بود. مهارت‌های نرم به مرور زمان کاهش می‌یابد، بنابراین زمانی را به توسعه این مهارت‌ها اختصاص دهید تا پیشرفت ثابتی داشته باشید.

8) دلیل خود را به خاطر بسپارید

به خاطر داشته باشید که چرا این مهارت ها را توسعه می دهید. تمرکز بر توسعه مهارت های نرم می تواند به شما کمک کند تا از رقبا متمایز شوید و به شما امکان می دهد در نقش خود برتر باشید. فقط 8 ماه توسعه مهارت های نرم می تواند بهره وری، کارایی و حضور در محل کار شما را افزایش دهد (مطالعه MIT).

9) بازخورد

از بازخورد حداکثر استفاده را ببرید. دریافت بازخورد از دیگران برای ارزیابی پیشرفت شما و زمینه های توسعه مهم است. ایجاد این عادات مستلزم تلاش مداوم است، بنابراین بازخورد کمی و اغلب می تواند برای حفظ شما در مسیر بسیار موثر باشد.

10) مهارت های نرم خود را برجسته کنید

شما می توانید رزومه خود را واضح تر کنید. کارفرمایان می دانند که به دنبال چه مهارت هایی هستند. توانایی ارائه مثال‌های ملموس و نمایش مجموعه مهارت‌های صیقلی به شما کمک می‌کند تا به عنوان یک کاندیدای خوب شناسایی شوید.

در حالی که توسعه مهارت های نرم شما ممکن است کار آسانی نباشد، مطمئناً برای اطمینان از موفقیت در محل کار شما ضروری است.

اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی توسعه مهارت های نرم خود، گواهینامه مهارت های نرم ما، یا نحوه شناسایی مهارت های نرم در کارگران هستید، لطفاً با ما تماس بگیرید و یکی از تیم خوشحال خواهد شد که به هر سؤالی پاسخ دهد. ممکن است داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا