جنسی و زناشویی

شرایط اقامت برای ازدواج در یک کشور

برخی از کشورها قبل از ازدواج قانونی در آن کشور، شرایط اقامت دارند. در برخی از کشورها، شرایط اقامت بسیار کوتاه است و به 24 ساعت می رسد. این امر شرایط اقامت را به شکلی رسمی تبدیل می‌کند که تنها مستلزم نشان دادن زمان ورود افراد به کشور از طریق مهر پاسپورت یا بلیط هواپیما است. سایر ایالت ها از طریق پرداخت هزینه اضافی از شرط اقامت چشم پوشی می کنند.

با این حال، سایر کشورها شرایط اقامت طولانی تری دارند که اساساً نیاز به جابجایی موقت تا زمان ایجاد اقامت دارند. مثلا:

شهروندان آمریکایی که در ایتالیا یا کرواسی ازدواج می کنند نیازی به داشتن شرایط اقامت رسمی ندارند.

در باهاما، یک زوج باید 24 ساعت قبل از تاریخ درخواست ازدواج در باهاما حضور داشته باشند.

برای عروسی در اسپانیا، اگر هیچ یک از افراد شهروند اسپانیایی نباشند، حداقل یکی از همسران احتمالی باید در دو سال گذشته دارای اقامت قانونی باشد.

اگر دو شهروند آمریکایی در چین ازدواج کنند، یکی باید قبل از برگزاری عروسی اقامت دائم داشته باشد.

آیا نیاز به ثبت ازدواج در خارج از کشور در ایالات متحده دارید؟

ایالات متحده ازدواج های انجام شده در کشورهای دیگر را به رسمیت می شناسد، درست مانند یک ایالت در ایالات متحده ازدواج قانونی انجام شده در ایالت دیگر را به رسمیت می شناسد. هیچ فرآیند ثبت ملی ازدواج در ایالات متحده وجود ندارد و ازدواجی که به طور قانونی در کشور دیگری انجام شود، به طور کلی به عنوان یک ازدواج قانونی واجد شرایط است. با این حال، اگر با فردی ازدواج می کنید و به دنبال کسب وضعیت قانونی همسر غیر شهروند خود در ایالات متحده هستید، معمولاً باید از طریق خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) برای اقامت یا شهروندی اقدام کنید.

پس از ازدواج با یک شهروند ایالات متحده، همسر خارجی می تواند برای اقامت دائم قانونی (LPR) که به عنوان دریافت “گرین کارت” نیز شناخته می شود، درخواست دهد. فرآیند با پر کردن فرم I-130 “دادخواست برای خویشاوندان بیگانه” آغاز می شود. برای ازدواج در خارج از کشور، همسر خارجی ممکن است نیاز به معاینه پزشکی و مصاحبه در سفارت یا کنسولگری ایالات متحده داشته باشد.

USCIS ازدواج مدنی را در صورتی که زوج دارای گواهی ازدواج معتبر صادر شده توسط مقامات محلی باشد، به رسمیت می شناسد. به عنوان بخشی از این فرآیند، ممکن است زوجین نیاز داشته باشند که نشان دهند ازدواج معتبری دارند. شواهد ازدواج با حسن نیت ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • مصاحبه با مقامات مهاجرت
  • اسنادی که نشان می دهد این زوج با هم زندگی می کنند
  • لیست کردن دیگری در بیمه نامه
  • اسناد مالکیت مشترک ملک
  • منابع مالی ترکیبی
  • شناسنامه فرزندان زوج
  • سوگند نامه اشخاص ثالث که از روابط زوجین اطلاع شخصی دارند

چگونه می توانم بعد از ازدواج در خارج از کشور طلاق بگیرم؟

اگر در ایالات متحده زندگی می کنید و می خواهید طلاق قانونی بگیرید، باید مراحل قانونی طلاق را براساس ایالت محل سکونت خود انجام دهید. حتی اگر ازدواج شما در کشور دیگری اتفاق افتاده باشد، می توانید بر اساس ایالت محل اقامت خود در ایالات متحده طلاق بگیرید. شرایط طلاق و جدایی در ایالت متفاوت است.

به طور کلی، تنها یکی از زوجین برای درخواست طلاق باید در ایالت اقامت داشته باشد. شرایط طلاق ممکن است دارای حداقل شرایط اقامت و زندگی جداگانه و جدا برای حداقل دوره باشد. مهم است که با یک وکیل طلاق محلی در ایالت خود صحبت کنید تا شرایط قانونی طلاق یا روند طلاق های خارجی را بدانید.

آیا ازدواج اینترنتی قانونی است؟

در برخی ایالت ها، ممکن است ازدواج آنلاین قانونی باشد. برخی از ایالت های ایالات متحده به دلیل همه گیری کووید-19، به طور موقت مراسم هایی را که به صورت آنلاین یا در مکان های مختلف از طریق پخش ویدئو برگزار می شود، به رسمیت می شناسند. برخی از ایالت ها نیز به جای مراجعه حضوری به دادگاه شهرستان، به طور موقت گواهی ازدواج را به صورت آنلاین صادر می کنند. کشورهایی که مجوز ازدواج مجازی محدود را مجاز کرده اند عبارتند از:

کالیفرنیا

نیویورک

کلرادو

اوهایو

ازدواج های آنلاین و عروسی های مجازی حوزه های در حال تحول قانون هستند. بسیاری از تغییرات جدید پیرامون ازدواج های مجازی با دستور اجرایی صادر شده و موقتی است. این تغییرات توسط فرمانداران ایالتی در واکنش به همه‌گیری کووید-19 انجام شد که محدودیت‌های سفر و دسترسی ساعات اداری دولتی را محدود کرد.

ازدواج در خارج از کشور برای اعضای خدمات نظامی

بسیاری از اعضای خدمات آمریکایی با افراد مهم خود در زمانی که در خارج از کشور مستقر هستند یا از طریق پلتفرم های دوستیابی آنلاین ملاقات می کنند. الزامات برای اعضای خدمات نیروهای مسلح ممکن است کمی با غیرنظامیان در ایالات متحده متفاوت باشد، اغلب به این دلیل که اگر در پایگاهی در کشور دیگری مستقر شوند یا در یک کشتی در دریاهای آزاد خدمت کنند، ممکن است محل اقامت استاندارد ایالات متحده نداشته باشند.

هیچ محدودیت یا الزام خاصی برای اعضای نظامی وجود ندارد. اعضای ارتش فقط باید شرایط ازدواج ایالتی را در جایی که ساکن هستند رعایت کنند. با این حال، زمانی که اعضای ارتش می خواهند با یک تبعه خارجی ازدواج کنند، ممکن است لازم باشد قبل از ازدواج برای تایید درخواست کنند. این امر در مورد اعضای خدمات مستقر در خارج از کشور یا کسانی که برای ازدواج به کشور دیگری سفر می کنند صدق می کند. همسر خارجی ممکن است مشمول موارد زیر باشد:

  • گواهی پزشکی و غربالگری
  • بررسی پیشینه
  • مشاوره ازدواج
  • شواهدی مبنی بر توانایی مالی برای تأمین همسر
  • رضایت والدین در صورت لزوم

اگر قبلاً در ایالات متحده ازدواج کرده اید، می توانید در کشور دیگری ازدواج کنید؟

قانون ایالات متحده ازدواج های متعدد یا چند همسری را به رسمیت نمی شناسد. یک فرد در ایالات متحده فقط می تواند یک همسر قانونی داشته باشد. تعدد زوجات می تواند برای اتباع خارجی که به ایالات متحده مهاجرت می کنند، رد صلاحیت شهروندی باشد. در حالی که برخی از گروه های مذهبی در ایالات متحده تعدد زوجات را انجام می دهند، به طور قانونی به رسمیت شناخته نشده است.

اگر قبلاً با فردی در ایالات متحده ازدواج کرده اید، آنچه در خارج از کشور اتفاق می افتد ممکن است به کشور خارجی که در آن رخ می دهد بستگی داشته باشد. اگر تعدد زوجات در کشور دیگری به رسمیت شناخته شود، فرد متاهل ممکن است بتواند دوباره ازدواج کند. با این حال، اگر فرد به ایالات متحده بازگردد، ازدواج خارجی اضافی آنها به طور کلی به رسمیت شناخته نمی شود. اگر قبلاً در ایالات متحده ازدواج کرده اید، قبل از اینکه بتوانید دوباره ازدواج کنید، باید به طور قانونی طلاق بگیرید یا بیوه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا