فرهنگی هنری

نکاتی برای ایجاد دوباره ی فرهنگ در محل کار جدید

کارگران در حال بازگشت به کار هستند، اما لزوماً به اداره باز نمی گردند. گسترش کار از راه دور در طول همه‌گیری، شرکت‌ها را وادار کرد تا دیوارهای اداری را فراتر از مرزهای فیزیکی گسترش دهند تا محیط‌های راه دور را نیز در بر گیرند. در این دفتر بازتعریف شده، کارگران ممکن است مزایای فرهنگی نزدیکی و اشتراک در فضای فیزیکی را از دست بدهند.

Jennifer Howard-Grenville، پروفسور Diageo در مطالعات سازمانی در دانشکده بازرگانی Cambridge Judge در دانشگاه کمبریج می نویسد: «آنچه زندگی اداری را برای بسیاری معنادار می کند، این است که به حفظ فرهنگ سازمانی کمک می کند – باورهایی که عمدتاً بدیهی تلقی می شوند. و شیوه هایی که اساس کار افراد با یکدیگر را تشکیل می دهند.»

فرهنگ اداری مهمتر از همیشه است

Indie Bollman، معاون توسعه سازمانی در شرکت کشتیرانی Trailer Bridge می نویسد، به همین دلیل ایجاد فرهنگ شرکت باید اولویتی باشد که شرکت ها به طور روزانه به آن متعهد می شوند. این بهترین راه برای برآورده کردن انتظارات فرهنگی در حال تحول کارکنان در یک محیط کاری پس از همه گیری است. او می‌گوید: «تعداد زیادی از مردم به دنبال کار برای شرکت‌هایی هستند که افراد خود را در اولویت قرار می‌دهند و فرهنگ عالی را نشان می‌دهند.

بزرگترین چالش این است که ممکن است نتوانید به همان تاکتیک‌هایی که قبلاً برای پرورش یک فرهنگ جدید محل کار از راه دور یا ترکیبی استفاده می‌کردید تکیه کنید.

Audrey-Maude Côté مدیر منابع انسانی در آژانس دیف، وقتی درباره نحوه مدیریت شرکتش صحبت می‌کند، می‌گوید که «حفظ فرهنگ شرکتی مثبت و حمایت‌کننده در حالی که همه از راه دور هستند، قطعاً تغییراتی را انجام داده است. بدون فضای اداری فیزیکی، باید ایده‌های جدید و خلاقانه‌ای برای تقویت جامعه از راه دور ارائه می‌کردیم.»

نکات زیر به تیم‌های منابع انسانی و رهبران کسب‌وکار کمک می‌کند فرهنگی را ایجاد کنند که کارمندانی را که در دفتر کار می‌کنند و کسانی که از راه دور کار می‌کنند تشویق می‌کند تا با یکدیگر و شرکت ارتباط برقرار کنند.

نکاتی برای (باز) ساختن فرهنگ شرکت در محل کار جدید

پس از تجربه تغییرات زیادی در محل کار در یک سال و نیم گذشته، کارمندان نیاز به فرهنگ های حمایتی در محل کار دارند که به آنها اجازه دهد در محل کار خود پیشرفت کنند، مهم نیست که “دفتر” آنها در کجا واقع شده است. در اینجا نحوه تحویل آن به آنها آمده است.

  • در مورد استفاده از فناوری آگاه باشید

برای کارکنان از راه دور آسان است که احساس کنند از شرکت جدا شده اند و از همکاران جدا شده اند. ارتباطات کلیدی برای غلبه بر عدم مشارکت است و برای ایجاد فرهنگ شرکت شما ضروری است.

همانطور که از طریق استفاده گسترده از ابزارهای ارتباطی مانند Slack و Zoom نشان داده شده است، هنگامی که کارگران پراکنده می شوند، فناوری کلید به اشتراک گذاری اطلاعات است. اما اکنون که فرآیندهای کار از راه دور توسعه یافته تر شده اند، ممکن است زمان تغییر نحوه استفاده از ابزارها در فرهنگ سازی باشد.

به عنوان مثال، Joshua Schnell، مدیر استراتژی و توسعه محصول در Digg، حذف سیلوهای ارتباطی ایجاد شده توسط برنامه‌های چت بین دفتری و اشتراک‌گذاری اطلاعات تا حد امکان در کانال‌های عمومی را پیشنهاد می‌کند. او استدلال می کند: «مردم نمی توانند آنچه را که نمی دانند بدانند. “از DM ها خارج شوید و وارد تاپیک های عمومی شوید.”

ایجاد درک از فرهنگ شرکت باید از ابتدای ورود شروع شود و فناوری این امکان را به خصوص برای کارکنان از راه دور فراهم می کند. از ابزارهای ارتباطی برای تقویت حس اجتماعی در میان همه استخدام‌شدگان جدید با میزبانی کارگاه‌های فرهنگی از راه دور و برنامه‌های حضوری که آنها را با کارمندان کهنه‌کار گرد هم می‌آورد، استفاده کنید.

همچنین می توان از فناوری برای جلوگیری از فرسودگی مجازی استفاده کرد. فرهنگ شرکت زمانی آسیب می بیند که کارمندان احساس بار بیش از حد کنند. این به ویژه برای کارکنان از راه دور که ممکن است برای حفظ مرزهای بین خانه و زندگی کاری تلاش کنند یک چالش است. اقدامات کوچکی مانند استفاده از تقویم های دیجیتال برای هدایت برنامه ریزی جلسات می تواند کمک کننده باشد. به عنوان مثال، کارمندان در مناطق زمانی مختلف، این احساس را ندارند که باید همیشه در دسترس باشند.

سنجیده بودن در مورد نحوه استفاده از فناوری می تواند به شما کمک کند فرهنگ شرکتی مثبتی بسازید که جامعه را در اولویت قرار می دهد.

  • ایجاد کمیته هایی برای جذب کارکنان

هر کاری که می توانید برای گرد هم آوردن کارگران انجام دهید به یک فرهنگ قوی تر در محل کار کمک می کند.

یکی از راه‌های تسهیل ارتباط بین کارگران خارج از دفتر با کارکنان داخل دفتر، ایجاد کمیته‌هایی است که توسط کارمندان برای رسیدگی به مسائل درون شرکت اداره می‌شوند. تشکیل کمیته ها به کارمندان کار از خانه فرصتی برای شرکت در بحث ها و تصمیماتی که مستقیماً بر شرکت تأثیر می گذارد، می دهد. این به آنها احساس تعلق در محل کار می دهد حتی اگر از نظر فیزیکی در دفتر نیستند.

سارا اسلوسارسکی، شریک تجاری منابع انسانی در شرکت های آکسفورد در آن آربور، میشیگان، می گوید: «ایجاد کمیته ها برای ما مفید بوده است. «امسال یک شورای تنوع و شمول و یک کمیته اتصال خدمه اضافه کردیم که اعضای مختلف کارکنان را از سرتاسر سازمان گرد هم آوردیم تا مشکلات را حل کرده و در مورد مسائل بحث کنیم. این یک راه عالی برای ارتباط ماندن و کار در جهت اهداف مشترک بوده است.”

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا