متفرقه

چطور ذهن و سلامت فیزیکی بهتری داشته باشیم؟ (در زمان پرکاری)

مطالعه‌ای در سال 2008 که در مجله علوم اعصاب منتشر شد، گزارش داد که استرس طولانی مدت می‌تواند ارتباط سلولی در ناحیه یادگیری و حافظه مغز را مختل کند. حتی استرس کوتاه مدت می تواند بر یادگیری و حافظه تأثیر بگذارد. خلسه

پس بهتر است سطح استرس خود را کاهش دهید. مدیتیشن، شرکت در کلاس خنده، سرگرمی، آشپزی، گذراندن وقت در میان طبیعت، یا صحبت با یک دوست می تواند به کاهش استرس کمک کند.

1. خواب راحت داشته باشید

برای بهبود حافظه و سلامت مغز خود بخوابید،کم خوابی می تواند عوارضی را به همراه داشته باشد

2. مدیتیشن و سایر روش های بهبود تمرکز را امتحان کنید

حافظه و تمرکز هر دو در محدوده یک حوزه عصبی در مغز قرار می گیرند. بنابراین، هر تلاشی برای تقویت تمرکز، به طور ناخواسته حافظه شما را نیز بهبود می بخشد. مدیتیشن یکی از تمرین‌هایی است که به بهبود تمرکز شما کمک می‌کند و مشخص شده است که تأثیر مثبتی بر حافظه شما دارد.

مدیتیشن به ویژه برای تقویت حافظه کاری شما توصیه می شود، که اطلاعات کوتاه مدت فوری است که برای گذراندن روز خود به آن نیاز دارید.

این نوع حافظه ظرفیت نسبتاً محدودی دارد و برای مدت طولانی دوام نمی آورد. با این حال، به شما کمک می کند تا به طور همزمان اطلاعات موقت را برای انجام وظایف شناختی پیچیده مانند یادگیری، استدلال و تصمیم گیری حفظ و پردازش کنید.

در یک کارآزمایی تصادفی‌سازی و کنترل‌شده اولیه در سال 2017 که در مجله بیماری آلزایمر منتشر شد، مشخص شد که مراقبه و گوش دادن به موسیقی به طور قابل‌توجهی عملکرد حافظه ذهنی و عملکرد شناختی عینی را در بزرگسالان مبتلا به زوال ذهنی شناختی افزایش می‌دهد.

3. از انجام چند کار خودداری کنید

برای حفظ و تقویت عملکرد حافظه از انجام چند کار خودداری کنید، چندوظیفه ای به یک مهارت ضروری زندگی برای همگام شدن با برنامه های دیوانه وار که دوران مدرن را تعریف می کند، تبدیل شده است. همه عجله دارند تا کارهای بیشتری را در زمان کمتر انجام دهند، شاهکاری که اغلب با دنبال کردن چندین فعالیت مختلف به طور همزمان انجام می شود.

در حالی که این استراتژی ممکن است کادرهای بیشتری را از لیست کارهای شما علامت بزند، فضای اصلی شما را کمی درهم می‌گذارد. وقتی در تمام این جهات مختلف فکر می کنید نمی توانید انتظار داشته باشید که توجه کامل خود را به یک کار اختصاص دهید. و همه در انجام چند کار ماهر نیستند. در واقع، بیشتر افراد می توانند در هر زمان فقط به یک فعالیت توجه کنند.

هنگامی که توجه خود را به فعالیت های مختلف معطوف می کنید، حفظ تمام اطلاعات در مورد هر کاری که انجام می دهید دشوار است. معمولاً تحت تأثیر وظایف متعددی قرار می گیرید که بر ذهن شما سنگینی می کند که منجر به سردرگمی، نادیده گرفتن ها، لغزش های حافظه و اشتباهات محاسباتی می شود.هر چه بیشتر سوئیچ کنید، اطلاعات بیشتری از شکاف حافظه شما می ریزد. (10) اولویت بندی وظایف به شما کمک می کند از اضافه بار اطلاعات جلوگیری کنید و عقل خود را در مورد خود حفظ کنید.

4. تجسم و تداعی ذهنی انجام دهید

روش دیگر برای ایجاد ذخیره حافظه، پردازش اطلاعاتی است که می خواهید به صورت تصویری به خاطر بسپارید. تجسم یا ساختن یک تصویر ذهنی بخش کاملاً متفاوتی از مغز را با قسمتی که برای پردازش کلمات استفاده می‌شود، در بر می‌گیرد.هنگام خواندن یا گوش دادن، اطلاعات دریافتی در سمت چپ مغز پردازش می شود. از سوی دیگر، تصاویر در سمت راست پردازش می شوند. با استفاده از هر دو طرف می توانید حافظه شناختی خود را به میزان قابل توجهی بهبود بخشید! ارتباط دادن حقایقی که باید آموخته شوند با چیزهایی که برای شما آشنا هستند، به خاطر سپردن آنها را برای شما آسان تر می کند. هر اطلاعات جدیدی که با آن مواجه می شوید در یک فایل مغزی ذخیره می شود.

یادآوری چیزی که قبلاً می‌دانید و قرار دادن آن در «پرونده مغزی» به شما امکان می‌دهد اطلاعات جدید را به طور مؤثرتری حفظ و به خاطر بسپارید. آموزش تزیین میوه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا