جنسی و زناشویی

با این نکات در ازدواج خود موفق شوید

1- درک کنید که عشق در طول زمان تغییر می کند و آن تغییر را در آغوش بگیرید.

حسی که نسبت به همسرتان دارید در طول زمان تغییر خواهد کرد زیرا هر دوی شما به عنوان انسان در حال تکامل هستید. و اگر می خواهید ازدواج شما دوام بیاورد، باید این تغییر را بپذیرید تا اینکه زمان را به عقب برگردانید.

دکتر استفانی جی وانگ، روانشناس بالینی، توضیح می دهد: «روابط کیفی شامل درک این موضوع است که تعریف و مفهوم عشق دائماً تغییر می کند». “بسیاری از مردم عشق را با “پروانه‌هایی” مرتبط می‌دانند که در اولین قرار ملاقات با کسی اتفاق می‌افتد. با گذشت زمان، ممکن است شما همچنان پروانه‌هایی پیدا کنید، اما می‌تواند به احترام متقابل، درک پیشرفته از علایق و علاقه‌های یکدیگر و قدردانی از نقاط قوت شریک زندگی.”

2- و تلاش کنید تا با هم رشد کنید، نه جدا از هم.

استیسی گرین، نویسنده کتاب Stronger Than Broken: One Couple’s Decision to Move Through a Affair هشدار می دهد: «هرگز از این جمله فرسوده استفاده نکنید: «ما تازه داریم از هم جدا می شویم». همه نوع بشر دائماً در حال رشد، تغییر و تحول است.

3- یادداشت های عاشقانه کوچکی را در خانه بگذارید تا همسرتان پیدا کند.

مردم دوست دارند احساس قدردانی کنند. و اگر می خواهید کاری کنید که همسرتان احساس خاصی داشته باشد، یک راه آسان برای انجام این کار این است که یادداشت های عاشقانه کوچکی در خانه پراکنده کنید.

“چه با قلب رژ لب روی آینه حمام بنویسید “دوستت دارم”، چه یک یادداشت صورتی روشن روی شیشه ماشین آنها بگذارید یا یک نامه عاشقانه واقعی را با دست بنویسید که روی برچسب قلب می پوشانید و با عطر اسپری می کنید. کریستین اسکات هادسون، کارشناس ارشد ازدواج و خانواده، درمانگر ازدواج و خانواده، می گوید: خوشحالم که شریک شما چیزی شیرین دریافت می کند که بتواند به عنوان یادگاری نگه دارد. “وقتی پیر و خاکستری هستید، به شریک زندگی خود چیزی معنادار بدهید که نگه دارد، و او خوشحال خواهد شد که با شما بزرگتر شود!”

4- به همسرتان پیامک ارسال کنید تا به او یادآوری کنید که چقدر دوستش دارید.

ارسال پیامک نباید روش ارجح برای برقراری ارتباط در هیچ رابطه ای باشد. با این حال، وقتی نوبت به ازدواج شما می رسد، ارسال چیزهای شیرین از طریق اس ام اس هر چند وقت یکبار مفید است. در واقع، یک مطالعه در سال 2013 که در مجله زوج و درمان رابطه منتشر شد، نشان داد که ارسال پیامک های محبت آمیز ارتباط مثبتی با رضایت از رابطه دارد.

5- مسئولیت اعمال خود را بپذیرید.

نوسانات خلقی و طغیان های عصبانیت برای بهترین ما اتفاق می افتد. با این حال، چیزی که یک همسر خوب را از یک همسر بد متمایز می کند، داشتن آن روزهای نه چندان عالی و آموختن از آنهاست.

اسکات هادسون می گوید: “اگر روز بدی دارید، آن را به گردن شریک زندگی، رئیس یا ترافیک خود نیندازید. به یاد داشته باشید که روحیه و احساسات شما مسئولیت شماست.” در ازدواج های سالم، هر یک از شریک ها صاحب احساسات، رفتارها و خلق و خوی خود هستند. آنها هیچ کس دیگری را به خاطر خلق و خوی بد خود سرزنش نمی کنند، بلکه مالکیت خود را به دست می گیرند.”

6- برای حل و فصل به جای برنده شدن بحث کنید.

اسکات هادسون می گوید: «یک چیزی که می تواند جلوی یک مبارزه را بگیرد این است که به یاد داشته باشید که در یک تیم هستید. “به دنبال ضربه کم نروید یا چیزهای تحریک آمیزی را به زبان نیاورید که فقط باعث ناراحتی و آسیب رساندن به شریک زندگی تان می شود. شما آنها را دوست دارید. شما یک تیم هستید. مانند آن رفتار کنید. فکر کنید، “چه چیزی این را به عنوان یک برد حل می کند. هر دوی ما؟'”

7- هرگز در مورد همسرتان قضاوت نکنید.

همسر شما کاملاً انتظار دارد که هر مکالمه ای با شما، شریک زندگی خود، بدون قضاوت باشد. وقتی طرف مقابلتان برای مشاوره یا حتی فقط برای یک جلسه تخلیه به سراغ شما می آید، بسیار مهم است که نه تنها با دقت، بلکه آشکارا به آنها گوش دهید. تیفانی سی. براون، روانشناس، صاحب کلینیک بهداشت روانی Family First Counseling، می گوید: «ارتباط شامل همدلی، قضاوت نکردن، و از خودگذشتگی است زمانی که شریک زندگی شما به کمک شما نیاز دارد.

8- یاد بگیرید که واقعاً چگونه عذرخواهی کنید.

اگر می خواهید ازدواج شما دوام بیاورد، پس باید یاد بگیرید که چگونه عذرخواهی کنید و در واقع آن را معنی کنید. براون می‌گوید: «عذرخواهی نشان می‌دهد که شما نسبت به رفتارهای خود بینش دارید و نقش خود را در موقعیت می‌بینید». و مطمئن شوید که همیشه شما یا همسرتان مجبور به عذرخواهی نیستید. او توضیح می دهد: “اگر یکی از شرکای زندگی همیشه عذرخواهی می کند، این عدم تعادل در رابطه است و منجر به مشکلاتی در ازدواج می شود.”

9- از مشاوره نترسید.

مشاوران ازدواج فقط برای کمک به شما و رابطه شما هستند. بنابراین رفتن به درمان به سختی باعث شکست شما می شود. در واقع، یک مطالعه در سال 2010 که در مجله مشاوره و روانشناسی بالینی منتشر شد، نشان داد که مشاوره ازدواج می تواند حتی به مضطرب ترین زوج ها کمک کند، تا زمانی که هم شما و هم همسرتان مایل به تغییر و بهبود باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا