جنسی و زناشویی

مهمترین نکات برای ازدواج موفق

1- چیزها را تغییر دهید تا خسته نشوید.

تعارض تنها چیزی نیست که می تواند ازدواج شما را تیره و تار کند. طبق یک مطالعه در دانشگاه میشیگان در سال 2009، بی حوصلگی یک مسئله جدی برای زوج های متاهل نیز هست. بنابراین باید تمام تلاش خود را بکنید تا با لحظاتی غیرقابل پیش‌بینی، به روال خود ادامه دهید. به سفرهای یک روزه غافلگیرکننده بروید. در کلاس شرکت کنید یا با هم فعالیتی را انجام دهید. برای تعطیلات در خارج از کشور برنامه ریزی کنید – هر کاری که انجام می دهید، فقط مطمئن شوید که چیزهای هیجان انگیز باقی می مانند، بازگشتی به آغاز رابطه شما.

2- هرگز از قرار گذاشتن دست نکشید.

بردلی کی وارد، مربی PCC می گوید: «هرگز دوستیابی را متوقف نکنید». او خاطرنشان می کند که شما به راحتی می توانید رابطه خود را به همان اندازه سرگرم کننده و دوست داشتنی که در ابتدا بود حفظ کنید، فقط با رفتاری که دقیقاً مانند آن زمان انجام دادید.

3-اما برخی از موضوعات را در شب ملاقات غیرمجاز کنید.

وقتی بچه دارید، پیدا کردن زمان تنهایی تقریباً غیرممکن است. بنابراین، وقتی موفق شدید، از قانون «BEWIK» برای ایجاد موضوعاتی استفاده کنید که غیرمجاز هستند: صورت‌حساب‌ها، افراد سابق، محل کار، خانواده و بچه‌ها. مایکل بلومبرگ که برنامه‌اش با نام Date-night-ology برای کمک به زوج‌ها در ارتباط مجدد طراحی شده است، می‌گوید: «این به زوج‌ها کمک می‌کند تا در وهله اول به یاد بیاورند که چرا عاشق شدند.

4-حتما گوشی ها را هم کنار بگذارید.

در طول شب، سعی کنید تلفن همراه خود را در جیب خود نگه دارید. دیوید استرا، درمانگر ازدواج و خانواده دارای مجوز مستقر در لس آنجلس، می‌گوید: «به تاریخ خود اولویت زمان و توجه کامل خود را بدهید که آن‌ها – و رابطه‌تان – شایسته آن هستند. اگر بچه دارید، او پیشنهاد می کند در مواقع اضطراری زنگ مخصوصی به پرستار بچه بدهید.

5-همچنین وقتی بیرون می روید سعی کنید زیبا به نظر برسید.

Strah پیشنهاد می کند: «برای شریک زندگی خود تلاش کنید [در شب ملاقات]». “چیزی بپوشید که نشان دهد به ظاهرتان اهمیت می دهید. طوری لباس بپوشید که انگار می خواهید چشم آنها را جلب کنید و دوباره آنها را بچرخانید.” اندکی تلاش در احیای مجدد آن جرقه تاثیر بسزایی دارد!

6- همسرتان را اولویت اصلی خود قرار دهید

همسر شما باید همیشه اولویت اول شما باشد – مهم نیست چه باشد. Strah خاطرنشان می کند که می توانید با “پرورش بیشتر یا با انجام کارهایی که ممکن است مایل به انجام آنها نباشید – در محدوده های سالم” به آنها نشان دهید که آنها شماره 1 هستند.

7- هر مشکلی را قبل از تشدید آن حل کنید.

بر اساس گزارش بلومبرگ، یک زوج به طور متوسط پس از داشتن یک مشکل در رابطه، شش سال صبر می کنند تا به دنبال کمک باشند. به جای اینکه اجازه دهید اوضاع تشدید شود، مسائل را با همسرتان در میان بگذارید و مستقیماً به موضوع بپردازید.

8-اما سعی نکنید همسرتان را تغییر دهید.

تفاوت زیادی بین حمایت از همسرتان وجود دارد، زیرا او برای ایجاد تغییرات سالم تلاش می‌کند و از او بخواهید کسی باشد که نیست. کارل پیلمر، دکترا، محقق ارشد پروژه مشاوره ازدواج کرنل، در کتاب خود با عنوان 30 درس برای زندگی توضیح می دهد: “این نیست که شریک زندگی شما هرگز تغییر نخواهد کرد. بلکه این نیست که شما نمی توانید شریک زندگی خود را تغییر دهید.”

پیلمر می نویسد: “شما ممکن است در تلاش برای ایجاد تغییر از شریک زندگی خود حمایت کنید و ممکن است با هم تغییر کنید. اما آنچه اشتباه است این ایده است که می توانید همسر یا همسر خود را وادار کنید تا مسیری را که برای او انتخاب کرده اید تغییر دهد.” . “افرادی که در نهایت همسر خود را برای اینکه چه کسی و چه هستند می پذیرند، به جای اینکه آنها را به عنوان پروژه ای که خودتان انجام می دهید ببینند، این تجربه را رهایی بخش می یابند – و به احتمال زیاد برای چندین دهه روابط شاد و رضایت بخشی دارند.”

9- یک دوستی و همچنین یک رابطه عاشقانه را تقویت کنید.

ما خیلی زود به این مدرسه رسیده ایم که دوستی و عشق رمانتیک را متفاوت بدانیم. با این حال، آنچه دوستی ها را به نتیجه می رساند، همان چیزهایی است که ازدواج را به نتیجه می رساند.

پیلمر در کتاب خود می نویسد: “ما مشتاقانه منتظر بودن با دوستان هستیم، از همراهی آنها لذت می بریم، با آنها آرامش می گیریم، علایق مشترک داریم و آشکارا صحبت می کنیم.” در طول تحقیقات خود برای پروژه مشاوره ازدواج کرنل، یک مرد 87 ساله به او گفت: “وقتی کودک بودی به زمین بازی فکر کن. همسرت باید همان بچه دیگری باشد که دوست داری با او بازی کنی!”

10- اغلب اوقات خوش را به یاد آورید.

دفعه بعد که می خواهید به همسرتان لبخند بزنید، زمانی را به او یادآوری کنید که شما دو نفر مثل همیشه خوشحال بودید. “به یاد داشته باشید زمانی که…” شروعی عالی برای یک گفتگوی عاشقانه است. این احساس بسیار خوبی ایجاد می کند که به یاد بیاورید در زمان قرار ملاقات، زمانی که ازدواج کردید، زمانی که برای اولین بار خانه خود را خریدید، زمانی که اولین فرزند خود را به دنیا آوردید، چگونه بودید. تسینا می گوید و غیره. “به خود یادآوری تاریخچه محکم خود با هم راهی برای افزایش پیوند شماست.”

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا