کسب و کار

طراحی وب سایت برای کسب وکار گردشگری شما: ویژگی هایی برای مسافران

مسافران افرادی هستند که پول را صرف تورها و بسته های فهرست شده می کنند. از این رو ویژگی های مربوط به آنها توجه ویژه ای را می طلبد. مهم ترین ویژگی ها در صفحات مختلف وب سایت های مسافرتی معروف در زیر مورد بحث قرار گرفته است.

در صورتی که هوشمندانه عمل کنید و اطلاعات خود را در زمینه ی کاریتان بالا ببرید به راحتی می توانید مشتریان زیادی جذب کرده و در بازار کسب و کار رقابت کنید. مسافران برای اینکه سفری راحت تر و لذت بخش تر داشته باشند از پرداخت هزینه ی بیشتر بدشان نمی آید. برای برآوردن نیاز مسافران، جذب مشتری بیشتر و پیشرفت و رقابت درحوزه ی کاری خود به نکاتی که پیش تر گفته می شود توجه نمایید و آنها را به وبسایت خود اضافه کنید:

1. مکان ها را جستجو کنید

یک ویژگی جستجو باید فعال باشد که در آن کاربران می‌توانند مقصدها و فعالیت‌هایی را برای انجام در یک مکان خاص جستجو کنند. مهمترین ویژگی های جستجو عبارتند از:

  • پایگاه داده بزرگی از اطلاعات مکان ها
  • طراحی جذاب و برچسب گذاری هوشمند
  • پیشنهادات خودکار
  • مسافر – فعالیت کتاب

2. صفحه فهرست فعالیت ها

این صفحه فعالیت هایی را که باید در یک شهر خاص انجام دهید فهرست می کند و باید طراحی واضحی داشته باشد که موارد زیر را برجسته کند:

  • قیمت هر فعالیت از قبل ذکر شده است
  • شرح مختصری از فعالیت
  • تعداد مرورهای ذکر شده در مورد هر فعالیت

3. گزینه های فیلتر

عملکرد فیلتر باید در صفحه فهرست فعالیت وجود داشته باشد تا به مسافران کمک کند تا تجربیات خود را بر اساس علایق، محبوبیت، نظرات، قیمت‌ها و غیره مرتب کنند. فیلترها زمانی به کار می‌آیند که تعداد قابل توجهی از فعالیت‌ها در یک مقصد و در نزدیکی آن فهرست شده باشد. بنابراین، فراموش نکنید که این ویژگی را در پورتال رزرو سفر و فعالیت خود بگنجانید.

4. ورود به سیستم اجتماعی

یک ویژگی ورود واحد که در آن تمام جزئیات از نمایه رسانه های اجتماعی شما برای ایجاد یک حساب کاربری در وب سایت دریافت می شود. ورود به سیستم اجتماعی امن، امکان پذیر و سریع ترین راه را برای تعامل با کاربران و افزایش رشد فراهم می کند. نرخ تبدیل را تا 50 درصد افزایش می دهد. به همین دلیل است که تقریباً هر OTA از این ویژگی استفاده می کند.

5. صفحه جزئیات فعالیت

به محض اینکه کاربر روی یک فعالیت از صفحه لیست ها کلیک کرد، باید به صفحه حاوی اطلاعات مربوط به همه فعالیت ها هدایت شود. کاربران باید تمام اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد فعالیت مورد نظر در این صفحه دریافت کنند. آنها می توانند انتخاب کنند که به صورت آنلاین رزرو کنند، با ارائه دهنده تماس بگیرند، یا به دنبال پاسخ به سؤالات خود باشند.

6. عکس‌ها و ویدیوهای فعالیت

عکس‌ها و ویدیوهای مربوط به فعالیت‌ها را در یک بخش خاص به نمایش بگذارید — همچنین می‌توانید آن برگه را به عنوان «گالری» برچسب‌گذاری کنید. یک نوار لغزنده چرخ و فلک اضافه کنید که در آن همه تصاویر نمایش داده می شوند و با یک کلیک می توان آنها را مرور کرد.

7. نمایه خودی

درست در زیر بخش تصاویر، اطلاعات ارائه‌دهنده فعالیت را نشان دهید. این بسیار مهم است زیرا کاوشگر تصویر شفاف تری از شخصی که آن فعالیت/تجربه خاص را ارائه می دهد به دست می آورد.

همچنین می‌توانید در بخش «راهنمای شما» در صفحه جزئیات فعالیت، یک معرفی کوتاه به ارائه‌دهنده فعالیت اضافه کنید. این اطلاعات را می توان از صفحه نمایه راهنما دریافت کرد و پیوندی به “نمایه کامل” آنها را می توان به صورت هایپرپیوند کرد. اطلاعات زیر را می توان در صفحه پروفایل قرار داد:

  • نام
  • عکس پروفایل
  • محل
  • قابلیت تماس
  • لیست علاقه مندیها
  • بررسی عملکرد
  • تأیید ارائه دهنده

این ویژگی‌ها ممکن است ابتدایی به نظر برسند، اما باید بخشی از پورتال شما باشند زیرا اعتماد بین کسب و کار شما و بازدیدکنندگان را تقویت می‌کنند.

8. بررسی

بررسی ها به مسافران کمک می کند تا کیفیت خدمات ارائه شده توسط فروشندگان مختلف را ارزیابی کنند. بخش نظرات را در صفحه جزئیات فعالیت فعال کنید تا به کاربران در انتخاب ارائه دهنده خدمات مناسب برای تسهیل برنامه سفر خود کمک کند.

9. یکپارچه سازی نقشه

در پایین تر از صفحه جزئیات فعالیت، یک بخش نقشه را می توان در صفحه ادغام کرد تا مکان دقیق مقصد و/یا فعالیت ها را به مسافران نشان دهد. این ویژگی مسافر پسند قطعا باید در وب سایت سفر شما گنجانده شود.

توجه: اگر وب سایت خود را بر روی یک اسکریپت شبیه سازی می سازید، مطمئن شوید که این ویژگی برای ارائه تجربه کاربری بهتر در دسترس است.

10. تجربیات نزدیک

مشابه بخش «همچنین بررسی کنید» یا «شما ممکن است دوست داشته باشید» در وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک، این ویژگی می‌تواند به شما کمک کند تجربیات نزدیک را در چندین صفحه فهرست کنید. می توانید از این ویجت برای فهرست کردن فعالیت های بیشتر بر اساس فعالیت بازدیدکنندگان در وب سایت خود استفاده کنید.

مسافران می توانند چندین فعالیت را در طول سفر خود به یک مقصد خاص رزرو کنند و این بخش به آنها اجازه می دهد تا گزینه های بیشتری را در وب سایت شما کشف کنند و آنها را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارند.

11. گزینه ذخیره و تماس

ساده در عین حال موثر. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد فهرستی را ذخیره کنند و اطلاعات تماس مربوط به یک ارائه‌دهنده فعالیت خاص را دریافت کنند. این ویژگی به آنها اجازه می دهد:

یک فعالیت را در لیست علاقه مندی های خود ذخیره کنید

بازدیدکنندگان وب‌سایت را قادر می‌سازد تا برای سؤالات با ارائه‌دهنده فعالیت تماس بگیرند

12. رزرو کردن

ویژگی «رزرو کردن» ستون فقرات هر وب‌سایت رزرو سفر است و بزرگترین درآمدزایی برای شرکت و فروشندگان است. بازدیدکنندگان می توانند با ارائه اطلاعاتی مانند تاریخ، زمان و تعداد افراد، از صفحه جزئیات فعالیت رزرو کنند.

در حالی که برخی از فعالیت ها را می توان فورا رزرو کرد، برخی دیگر باید توسط ارائه دهندگان خدمات مربوطه تایید شوند.

13. پرداخت ها

یکپارچه سازی روش های پرداخت امن برای هر تجارت الکترونیکی، از جمله مشاغل مسافرتی، ضروری است. وب سایت شما باید یک فرآیند پرداخت ساده داشته باشد که توسط یک رابط کاربری منظم پشتیبانی می شود. پرداخت‌ها را از پلتفرم‌های اصلی پردازش پرداخت مانند Visa، MasterCard، Amex، PayPal و Discover Cards فعال کنید.

توجه: اگر وب سایت خود را بر روی یک اسکریپت شبیه سازی می سازید، اسکریپتی را انتخاب کنید که چندین دروازه پرداخت را ادغام می کند. تنها در این صورت است که می توانید با بازیکنان بزرگی مانند Vayable و Peek رقابت کنید.

14. منوی حساب

برخی از گزینه های مفیدتر باید در منوی حساب کاربری برای راحتی کاربران ثبت نام شده شما گنجانده شود. این شامل:

  • مشخصات: صفحه نمایه برای مسافران
  • پیام ها: یک صندوق ورودی ویژه برای کاربران
  • رزروها: بخش لیست رزروهای گذشته و آینده
  • لیست علاقه مندی ها: مکانی برای فعالیت هایی که به عنوان “ذخیره در مجموعه” علامت گذاری شده است
  • دعوت از دوستان: این بخشی از یک فعالیت تبلیغاتی است که در آن کاربران هر زمان که به کاربر توصیه می کنند از وب سایت شما رزرو کنند، امتیازاتی دریافت می کنند.

15. درخواست سفر

 

شما می توانید یک ویژگی اضافه کنید که کاربران بتوانند سفرخاص با خصوصیات بیشتری را درخواست کنند. به این شکل که در بین فهرست های خود برنامه های سفارشی قرار دهید. مثلاً به لیست برنامه های خود ترانسفر فرودگاهی، اقامت، ترتیبات سفر، و فعالیت های خاص در یک منطقه خاص را اضافه کنید تا کسانی که تمایل دارند آنها را به عنوان گزینه ی انتخابی انتخاب نمایند.

این ویژگی برای کاربرانی مناسب است که نمی‌خواهند وقت خود را به صورت جداگانه صرف جست و جو در تمام جنبه‌های سفر کنند بلکه تمایل دارند همه چیز بر اساس راحتی آنها از قبل برنامه ریزی شده باشد.

16. کارت های هدیه و کوپن های تخفیف

گزینه «کارت‌های هدیه» به کاربران امکان می‌دهد یک کارت هدیه الکترونیکی، معمولاً یک کد کوپن، خریداری کنند که می‌تواند بعداً توسط سایر کاربران نیز بازخرید شود. فراموش نکنید که بازخرید کوپن های تخفیف را هنگام پرداخت اضافه کنید تا کاربران بیشتری را از بازار حساس به قیمت جذب کنید.

 

در پایان به نکاتی که افراد برای انتخاب یک آژانس مسافرتی به آن توجه می کنند نیز دقت کنید:

  1. اعتبار یک آژانس مسافرتی
  2. خدمات تور و هزینه های آن
  3. امنیت در سفر
  4. برنامه ریزی صحیح اوقات فراغت در طول سفر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا