روانشناسی

چرا روانشناسی فونت اهمیت دارد؟

طراحی عالی از ترکیب چهار بلوک ساختمانی ضروری تشکیل شده است. اشکال، رنگ ها، تصاویر و نوع. بنابراین، جای تعجب نیست که فونت ها برای نحوه بیان داستان ها و انتقال ایده ها به خواننده بسیار مهم هستند.

روانشناسان شناختی اثرات تایپوگرافی را بر حافظه، حفظ اطلاعات، واکنش های عاطفی و رفتار مورد مطالعه قرار داده اند. یکی از گویاترین آزمایش‌هایی که انجام شد، جایی بود که یک متن با دو فونت متفاوت چاپ می‌شد.

روانشناسان طی تحقیقات و آزمون هایی که انجام دادند، داده هایی را جمع آوری کردند که نشان می داد فونت ها تاثیر زیادی بر حفظ اطلاعات و بالا بردن سرعت خواندن دارند. ماهیت کلی تحقیقات روانشناسی فونت این است که انسان اطلاعات را با حواس خود درک می کند و از طریق پیام رسانی و ظرفیت های زیبایی شناختی معنا و درک را جذب می کند.

با مطالعات بسیار در مورد این موضوع، می دانیم که تایپوگرافی به طور قطع بر رفتار، حفظ اطلاعات تأثیر می گذارد و جرقه های عاطفی را ایجاد می کند. روانشناسی فونت ابزاری است که می‌توانیم برای بیان بهتر داستان‌هایمان از آن استفاده کنیم و واکنش‌هایی را دریافت کنیم.

فونت های دست نویس

فونت های دست نویس مانند مجله یا دفترچه یادداشت هستند که در آن به سرعت ایده ها، صفحات صبح یا یادداشت های سریع را یادداشت می کنید.

آنها معمولی هستند، مانند همسایه شما برای نوشیدنی.

بدون عارضه – فقط ارتباط انسانی.

در اینجا یک الگوی گرافیکی رسانه های اجتماعی است که از فونت دست نویس استفاده می کند.

فونت های اسکریپت

فونت های اسکریپت دسته ای متنوع هستند. بسته به سکته مغزی، پایانه ها و لیگاتورها، آنها می توانند ظریف یا معمولی باشند. به فونت های اسکریپت مانند رقصندگان دنیای فونت فکر کنید – رقصندگان باله و اجراکنندگان صحنه معاصر.

چیزی که فونت اسکریپت را از فونت دست نویس متمایز می کند این است که خط به خط و خط شکسته با خط های منظم شباهت دارد. فونت‌های دست‌نویس وحشی‌تر و آزادتر هستند.

در اینجا نمونه ای از قالب کیت رسانه گیتاریست است که از فونت اسکریپت استفاده می کند.

فونت های تزئینی و جدید

در هر خانواده ای، همیشه شورشیان، بچه های باحال هستند. منحصر به فرد بودن هر فونت تزئینی و جدید برای مرور سرگرم کننده است.

می‌توان گفت فونت‌های جدید از نظر روان‌شناختی ظریف‌ترین قلم‌ها هستند. دلشان را به آستین می زنند و خودشان قصه می گویند.

در زیر یک الگوی کارت تبریک وجود دارد که از یک فونت تزئینی استفاده می کند.

بهترین فونت های فارسی برای تولید محتوا

  1. فونت یکان پلاس
  2. فونت ایران سنس
  3. فونت لاله زار
  4. فونت فارسی مناسب وب لاله زار

نمونه هایی از روانشناسی قلم در عمل

بیایید به چند نمونه از روانشناسی فونت در عمل نگاه کنیم. پس از خواندن این مقاله، به شما پیشنهاد می کنیم با چشمان باز به دنیا بروید و شروع کنید به اینکه چگونه تایپوگرافی در تصمیم گیری های شما تفاوت ایجاد می کند.

ممکن است متوجه شوید که به نوع خاصی از فونت یا حتی یک فونت خاص کشیده شده اید. دقت کنید که این جذابیت چگونه بر تصمیمات شما از نظر مصرف گرایی، کنش و ارتباط تأثیر می گذارد.

روانشناسی فونت در برندسازی

وقتی نوبت به برقراری ارتباط با استراتژی برند شما می رسد، روانشناسی فونت نقش مهمی ایفا می کند. فونت برند شما وزن داستان، هدف، ماموریت و چشم انداز برند شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

توجه داشته باشید که هر لوگو بر اساس نوع فونتی که استفاده می کند، دید متفاوتی از خود در مخاطب ایجاد می کند.

طی تحقیقات صورت گرفته در مورد تأثیرات روانشناختی تایپوگرافی در شناخت انسان، استراتژی های مربوط به برندسازی می توانند از این دانش برای طراحی یا انتخاب فونت مناسب برند استفاده کنند.

حال چند نمونه از نحوه استفاده برندهای واقعی که در آنها از روانشناسی قلم استفاده شده، به منظور تقویت پیام خود و تقویت برند خود را بررسی می کنیم.

Duolingo

روانشناسی فونت موثر در برندسازی به پیوند متعادل بین لوگوی برند و تایپوگرافی کلی بستگی دارد.

به فونت برند Duolingo نگاهی بیندازید.

هدف روانشناختی بازیگوشی و نتایج مثبت یادگیری زبان است.

طراحان از طلسم برند – جغد – به عنوان پایه فونت خود استفاده کردند. اگر به پایانه های حروف نگاه کنید، متوجه شباهت در بال ها و ابروهای جغد خواهید شد.

نام فونت برند آنها “Feather Bold” است. کاملا مناسب است، فکر نمی کنید؟

نام تجاری Duolingo یک مثال عالی از اهمیت ارتباط بصری این دو است. کاربران هنگام استفاده از برنامه احساس می کنند به فونت Duolingo متصل هستند و هرگز آن را فراموش نمی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا