روانشناسی

روانشناسی موسیقی – چگونه مشاغل مختلف از موسیقی برای افزایش سود خود استفاده می کنند

شکی نیست که موسیقی تأثیر عمیقی بر احساسات ما دارد. این می تواند ما را خوشحال، غمگین، عصبانی یا هیجان زده کند، و کسب و کارها یاد گرفته اند که چگونه از آن به نفع خود استفاده کنند. با پخش انواع خاصی از موسیقی در فروشگاه های خود، کسب و کارها می توانند حال و هوای خاصی ایجاد کنند که بر عادات خرید مشتریان تأثیر بگذارد.

علاوه بر این، کسب و کارها می توانند با استفاده از موسیقی به عنوان یک ابزار بازاریابی، سود خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. نکته ی قابل توجه نقش موسیقی در زندگی افراد و تاثیری که بر رفتار آنها هنگام خرید می گذارد است. برای هر کسب و کار موسیقی خاصی جواب می دهد و هیچ نوع ژانریوجود ندارد که برای تمامی مشاغل به یک اندازه جذابیت داشته باشد.

انتخاب آهنگ مناسب

دانستن ژانر مناسب برای محصولی که با آن سروکار دارید بسیار مهم است. به عنوان مثال، یک بستنی فروشی ممکن است ملودی های سبک پخش کند در حالی که یک بوتیک لباس های مجلل موسیقی آرام پخش می کند. توجه شده است که در برخی از مغازه ها موسیقی کلاسیک پخش می شود تا صبر و حوصله مشتریان افزایش یابد و به گذراندن زمان بیشتری در مغازه کمک کند. مشتریان زمانی که آرام هستند زمان بیشتری را صرف تماشای اقلام مختلف می کنند.

موسیقی خوب – اشتهای بیشتر

به طور مشابه، تحقیقات نشان می دهد که موسیقی با ریتم سریع می تواند انرژی و هیجان ایجاد کند، که مردم را تشویق به خرید بیشتر می کند. علاوه بر این، انواع خاصی از موسیقی به طور مستقیم با افزایش فروش محصولات خاص مرتبط است. برای مثال، اگر مغازه‌ای لباس‌های شیک و مد روز می‌فروشد، پخش موسیقی رپ یا پاپ می‌تواند به مردم احساس جوانی و انرژی بدهد. به طور مشابه، موسیقی کلاسیک می تواند احساس پیچیدگی و ظرافت را در افراد تقویت کند، که به نوبه خود به آنها کمک می کند پول بیشتری خرج کنند.

حتی خواربارفروشی ها نیز این مفهوم را اجرا می کنند و موسیقی کلاسیک پخش می کنند که در نتیجه مردم زمان بیشتری را در فروشگاه می گذرانند و پول بیشتری خرج می کنند. علاوه بر این، ثابت شده است که برخی از الگوهای موسیقی اشتهای مردم را افزایش می دهد، بنابراین فروش غذا و نوشیدنی را نه تنها در فروشگاه های مواد غذایی، بلکه در رستوران ها نیز افزایش می دهد. مکان‌هایی که غذا می‌فروشند به دلیل ایجاد فضای خود با پخش انواع خاصی از موسیقی در رستوران خود مشهور هستند.

مکان‌های مجلل و گران قیمت کلاسیک یا جاز پخش می کنند، در حالی که مکان‌های رایج‌تر راک، پاپ یا فولکلور می‌نوازند. راه عالی برای جذب مشتریان به محل ناهار خوری این است که هر از گاهی یک برنامه زنده داشته باشید، برای مثال عصر جمعه، زیرا مردم در وهله اول برای موسیقی و جلسه اجتماعی به این مکان می روند، اما غذا و نوشیدنی را در این مکان سفارش می دهند.

تسکین اعصاب و باز کردن کیف پول

کسب‌وکارها از همه نوع به شدت از تأثیر موسیقی بر مردم آگاه هستند و می‌دانند چگونه از آن به نفع خود استفاده کنند. به عنوان مثال، برخی از بانک‌ها یا مکان‌های خدمات شهری ملودی‌های کلاسیک با سرعت تند پخش می‌کنند تا مشتریان با زمان انتظار احساس راحتی بیشتری کنند.

موسیقی این قدرت را دارد که خریداران را ساعت ها سرگرم کند. این دقیقاً همان چیزی است که در یک کافه وقتی شروع به پخش موسیقی زنده کردند و در نتیجه باعث افزایش هزینه مشتریان شد، اتفاق افتاد. با ملودی‌های دلپذیر در پس‌زمینه، مشتریان مشتاق هستند که از وعده غذایی خود یا قهوه دیگری برای مدت طولانی‌تری لذت ببرند.

بازار سرگرمی نیز از قدرت موسیقی برای افزایش درآمد خود استفاده می کند. بازی ها اغلب حالت و موضوعی دارند. با این کار می توانند محیطی را ایجاد کنند که مناسب ترین محیط برای بازی باشد و زمان بازی بازیکن را افزایش دهند. از همین مکانیسم توسط توسعه دهندگان بازی های kasyno استفاده می شود که دستگاه های خود را طوری برنامه ریزی می کنند که موسیقی شاد و جذاب داشته باشند. دلیل این امر این است که به افراد اجازه می دهد مدت زمان بیشتری نسبت به حالت عادی بازی کنند. منبع

انتخاب صحیح موسیقی نیز می تواند عملکرد کارکنان را بهبود بخشد. به عنوان مثال، محققان مطالعه ای را انجام دادند که در آن ژانرهای نرم و آرامش بخش را در اتاقک اپراتورهای تلفن بازی کردند. افرادی که در آن اتاقک‌ها کار می‌کردند، در مقایسه با کسانی که در سکوت کار می‌کردند، تماس‌ها را سریع‌تر انجام می‌دادند و خطاهای کمتری داشتند.

تاثیر پخش موسیقی در فروشگاه ها:

  • تجربه خرید را لذت بخش تر می کند
  • انتظارکشیدن را ساده تر می سازد
  • روحیه مشتری را بهبود می بخشد
  • منجر به افزایش وفاداری مشتریان می شود

نتیجه

در بازار امروز، بسیار مهم است که از هر جنبه ای از محیط و پس زمینه به نفع خود استفاده کنید. موسیقی قدرت بسیار زیادی در تأثیرگذاری بر خلق و خو و رفتار افراد دارد. صنایع غذایی سال هاست که از این واقعیت استفاده می کنند و با اجرای نوع مناسب ژانر در رستوران یا کافه خود، سود خود را افزایش می دهند و هر ساله با افزایش آگاهی از مزایای آن، شعب بیشتری به آن می پیوندند.

 

کسب‌ و کارها می‌دانند که آهنگ‌های مناسب علاوه بر توجه و بهره‌ وری کارکنان آن‌ها،باعث می شود مشتریان زمان بیشتری را در فروشگاه یا رستوران بگذرانند. همین امر در مورد توسعه دهندگان بازی یا حتی فیلمسازانی که از تأثیر موسیقی و این واقعیت آگاه هستند نیز صدق می کند و در بسیاری از موارد موسیقی متن تولید آنها ممکن است قابل تشخیص ترین چیز در مورد آن تولید باشد.

صنعت موسیقی همچنین از این واقعیت استفاده می کند که مردم به احتمال زیاد یک آهنگ را به یاد می آورند تا خود یک تبلیغ. بنابراین تعجب آور نیست که اکثر آگهی های بازرگانی از ملودی ها، هارمونی ها و ریتم ها برای تثبیت کسب و کار یا محصول خود در ذهن مردم استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا