روانشناسی

روانشناسی رنگ برای برندسازی و کسب و کار شما

به مخاطبان خود گوش دهید

انتخاب رنگ برندتان بر اساس جمعیت شناسی مخاطبان یک ابتکار بسیار قابل بحث است. برخی مطالعات ثابت می‌کنند که مردان رنگ‌ها و سایه‌های تند را ترجیح می‌دهند (رنگ‌هایی که مشکی اضافه شده است)، در حالی که زنان رنگ‌ها و رنگ‌های ملایم‌تر (رنگ‌هایی که سفید اضافه شده‌اند) را ترجیح می‌دهند، اما این شواهد نباید تنها منبع حقیقت شما باشد. درعوض، روی یادگیری آنچه که کاربران شما دوست دارند تمرکز کنید. علاوه بر این، کنار رفتن از کلیشه های رنگی فرهنگی و جنسیتی و شکستن انتظارات کاربران می تواند برای برند شما سود بیشتری داشته باشد.

شناخت برند خود را تقویت کنید

اگرچه برخی از رنگ‌ها با صنایع خاصی مرتبط هستند (قرمز و نارنجی مربوط به فست فود هستند، در حالی که سبز یادآور محیط زیست و محصولات زیستی است)، انتخاب رنگ‌های برند که برجسته و ایجاد کنتراست هستند، نام تجاری شما را در بین رقبا به یاد ماندنی می‌کند.

علاوه بر این، استفاده از رنگ های یکسان برند به طور مداوم در مواد بازاریابی و برندسازی (لوگو، وب سایت، رسانه های اجتماعی، تبلیغات، و غیره) و در رابط، ارتباط برند شما با آن رنگ ها و به طور کلی آگاهی از برند را تشدید می کند.

روانشناسی رنگهای برند و معانی آنها

چشم انسان در یک چشم به هم زدن رنگ را پردازش و رمزگشایی می کند و طراحان را قادر می سازد سلسله مراتب بصری را تقویت کرده و توجه را به عناصر خاص جلب کنند. به همین دلیل است که یادگیری روانشناسی رنگ ها یک فصل ضروری در آموزش طراحی UX است. بیایید برخی از معانی رنگ ها و اینکه چرا رنگ بر ما تأثیر می گذارد را مرور کنیم. اما توجه داشته باشید که اینها نمونه ای از فرهنگ های غربی هستند

روانشناسی رنگ قرمز

رنگ قرمز اولین رنگ قابل تشخیص برای نوزادان است. به عنوان یکی از درخشان ترین رنگ های روز، توجه بسیاری را به خود جلب می کند. رنگ قرمز طیف گسترده ای از معانی دارد، اما همه آنها با قدرت، انرژی و قدرت مرتبط هستند. بسته به زمینه، می تواند مربوط به عشق و اشتیاق یا خشم و خطر باشد. از آنجایی که این رنگ تنش بالایی را تحریک می کند، ممکن است مصرف بیش از حد آن برای چشم ها خسته کننده باشد و حتی باعث اضطراب شود. رنگ قرمز را باید عاقلانه در طراحی های خود به کار برد!

ویژگی های رنگ قرمز

قرمز و نارنجی اشتها را تحریک می کند و اغلب در غذاخوری ها و برنامه های فست فود استفاده می شود

قرمز با اشتیاق، انرژی، اعتماد به نفس و تمایلات جنسی مرتبط است

قرمز همچنین نماد تهاجم، جنگ و قدرت است

روانشناسی رنگ سبز

رنگ سبز به شدت با طبیعت مرتبط است. به آن رنگ تعادل و هماهنگی می گویند. این رنگ به جوانی، رشد و تجدید نیز مرتبط است. رنگ سبز اغلب در طرح های مرتبط با موضوعات “سبز” به کار می رود: محیط زیست، پایداری، حفاظت از محیط زیست و غذای سالم.

ویژگی های رنگ سبز

سبز اثر آرام بخش دارد و تمرکز را افزایش می دهد

رنگ سبز با ثروت، سلامتی و رشد همراه است

سبز تیره اعتماد، اعتبار و وفاداری را القا می کند

روانشناسی رنگ آبی

آبی رنگ اعتماد و ثبات است که اغلب با قابلیت اطمینان و شایستگی همراه است. در نرم افزارهای تجاری و بانکی بسیار محبوب است. با این حال، در مقایسه با رنگ های گرم، آبی ممکن است دورتر و بی احساس به نظر برسد.

ویژگی های رنگ آبی

آبی آرامش، اعتماد و امنیت را تداعی می کند

آبی همچنین می تواند سرد، بی اشتها، بی احساس و گوشه گیر به نظر برسد

روانشناسی رنگ بنفش

برای مدت طولانی، رنگ بنفش (یا بنفش) رنگدانه کمیاب بود، بنابراین در انحصار ثروتمندان قرار گرفت و رنگ سلطنتی به حساب می آمد. این پیشینه تاریخی آن را به شدت با تجمل، سلطنت، و انحصار پیوند می‌داد. انرژی قرمز و تعادل قابل اعتماد آبی را با هم مخلوط می کند، اما وقتی بیش از حد استفاده شود، می تواند حواس کاربران را پرت کند.

ویژگی های رنگ بنفش

بنفش احساس معنویت، تجمل، پیچیدگی و خلاقیت را به ارمغان می آورد

رنگ بنفش همچنین می تواند برند شما را عجیب، مالیخولیایی و درونگرا جلوه دهد

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا