روانشناسی

دوست داشتن یک مرد با تکنیک های روانشناختی

 

1-از او لطف بخواهید.

مطالعات نشان داده است که مردم تمایل دارند افرادی را دوست داشته باشند که به آنها لطف می کنند، حتی اگر در ابتدا از آنها متنفر باشند.

این به این دلیل است که ما ناخودآگاه خودمان را به این باور می‌رسانیم که آن شخص همان کاری را برای ما انجام می‌دهد که ما برای او انجام دادیم.

این پدیده روانشناسی معکوس به عنوان اثر بن فرانکلین شناخته می شود، زیرا پدر بنیانگذار خود کسی بود که این ترفند عجیب را کشف کرد. همانطور که در زندگی نامه خود نوشته است: “کسی که یک بار به شما مهربانی کرده است، آماده تر از آن است که به شما مهربانی کند، تا کسی که خود او را موظف کرده اید.”

2-از او تعریف کنید… فقط نه همیشه.

بیشتر پسرها مرتباً تعریف نمی‌شوند، بنابراین وقتی تعریفی می‌شنوند، تمایل دارند آن را بخورند.

تنها مشکل این است که اگر مدام آنها را بشنوید، تعریف ها اهمیت خود را از دست می دهند.

با فاصله بین تعارف ها حداکثر یک بار در روز، او را روی انگشتانش نگه می دارد.

3-تماس چشمی خود را فقط کمی طولانی تر کنید.

درسته. مطالعات نشان داده اند که تماس چشمی طولانی مدت احتمال عاشق شدن دو نفر را افزایش می دهد.

آرتور آرون، روانشناس اجتماعی، مردی که پشت این تحقیقات پیشگامانه در این زمینه قرار دارد، می گوید: “دو عامل بزرگ برای عاشق شدن از طریق تماس چشمی عبارتند از:

  1. فرد مقابل به طور منطقی مناسب و مطلوب است،
  2. همچنین دلایلی وجود دارد که فکر کنید آنها ممکن است واقعاً به شما علاقه مند شوند.
  3. از نام او استفاده کنید.

نام‌هایی که به ما داده‌اند، موسیقی به گوش ما هستند.

شنیدن نام شما که توسط کسی گفته می شود، تقویت نفس است، هرچند اندک.

مطالعات نشان داده است که شنیدن نام خود تأثیر منحصربفردی بر فعال سازی مغز دارد، زیرا مغز ما به طور غیرارادی به صدای نام خودمان واکنش نشان می دهد، حتی در حالتی که قادر به پاسخگویی یا عمل به هیچ چیز دیگری نیستیم. قدرتمندتر از این باشی؟!”از نام او استفاده کنید.

نام‌هایی که به ما داده‌اند، موسیقی به گوش ما هستند.

شنیدن نام شما که توسط کسی گفته می شود، تقویت نفس است، هرچند اندک.

مطالعات نشان داده است که شنیدن نام خود تأثیر منحصربفردی بر فعال سازی مغز دارد، زیرا مغز ما به طور غیرارادی به صدای نام خودمان واکنش نشان می دهد، حتی در حالتی که قادر به پاسخگویی یا عمل به هیچ چیز دیگری نیستیم. قدرتمندتر از این باشی؟!”

4-حرکات او را آینه کنید.

یکی از رایج‌ترین راه‌هایی که افراد ارتباط خود را با کسی نشان می‌دهند، کپی کردن نامحسوس از حرکات اوست. این در واقع در سطح ناخودآگاه زمانی انجام می شود که یک حرکت کاملا طبیعی باشد.

روانشناسان متوجه شده اند که شما در واقع می توانید پیوند نزدیک تری را با بازتاب دادن به کسی ایجاد کنید، حتی اگر این حرکات کاملاً آگاهانه انجام شوند.

5-از نشان دادن عیوب خود به او نترسید.

بسیاری از زنان تمایل دارند معایب خود را پنهان کنند و به عنوان راهی برای جذب مردان، “کامل” به نظر برسند.

اگرچه شما قطعاً مجبور نیستید فوراً همه عیوب خود را نشان دهید، اما نشان دادن اینکه گهگاه مسخره می‌کنید شما را برای او انسانی می‌کند… و همچنین به او نشان می‌دهد که شما قلابی نیستید.

6-انتظار چیزهای خوب از او داشته باشید.

در بین روانشناسان، این به عنوان اثر پیگمالیون شناخته می شود و می گوید که ما تمایل داریم انتظاراتی را که مردم برای ما تعیین می کنند شکل دهیم.

اگر فکر می‌کنید او یک آدم تند و تیز است، به گونه‌ای رفتار می‌کنید که او را تشویق می‌کند که یک تند باشد، حتی اگر در سطح ناخودآگاه باشد.

پس از او انتظار داشته باشید که با شما خوب باشد و او بهتر از آن چیزی است که انتظار داشتید او با شما خوب باشد.

7-اجازه دهید در مورد خودش صحبت کند.

مردم دوست دارند در مورد خودشان صحبت کنند. ما سوژه های مورد علاقه خودمان هستیم، حتی اگر ذاتاً همگی خودشیفته نباشیم.

با پرسیدن سوالاتی در مورد خودش و واداشتن او به صحبت کردن، باعث می‌شوید که او را بیشتر دوست داشته باشد و او را در موضوع گفتگوی مورد علاقه‌اش قرار دهید.

به گفته ساترلند، بهترین کاری که می توانید انجام دهید گوش دادن و تمرین «ارتباط عمدی» است.

ساترلند توضیح می دهد: “من به مدت 25 سال “ارتباط عمدی” را تمرین کرده ام. این راهی است برای برقراری ارتباط با هر کسی، از جمله مردی که به او علاقه مند هستید، به روشی واقعی و دلسوز. شما به آن‌ها نگاه می‌کنید، به آنچه می‌گویند گوش می‌دهید (نه برنامه‌ریزی می‌کنید که چه چیزی می‌خواهید بگویید)، علاقه واقعی (نه جعلی) را به حرف‌هایشان نشان می‌دهید؛ وانمود نکنید که به بازی‌های بیسبال یا بازی‌های بیسبال علاقه دارید، اگر دوست ندارید. کسی باش که نیستی و وقتی می گویند دوستت دارند یا دوستت دارند، می دانی که دوستت ندارند، چون تو را نمی شناسند، خودت باش. وقتی دوستت دارند، می دانی که عشقشان واقعی است!

8-زندگی مستقل از او داشته باشید.

آیا می دانید چه کسی عاشق زنی است که مرد خود را مرکز جهان خود می کند؟ سوء استفاده کنندگان و افرادی که برای داشتن یک رابطه سالم بسیار ناامن هستند.

با نشان دادن اینکه شما یک زن مستقل هستید که متعادل است و از گذراندن وقت با او ناامید نیست، به او چراغ سبز نشان می دهید که شما را بدون نگرانی تعقیب کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا