روانشناسی

نحوه مطالعه کلی نکات روانشناسی AP®

 

1.تسلط بر اصطلاحات: دانستن عباراتی که مکرراً در آزمون روانشناسی AP® آزمایش می شوند، به بهبود نمره شما کمک زیادی می کند. راه هایی برای به خاطر سپردن نام ها و مشارکت های مهم ایجاد کنید و اطمینان حاصل کنید که نحوه تعامل نظریه ها و مفاهیم با یکدیگر را درک می کنید.

2.مطالعه گروهی: مطالعه برای AP® Psychology نباید تنها باشد! تیم را با دوستان یا همکلاسی های خود تگ کنید تا برای آزمون آماده شوند. مطالعه گروهی می تواند بسیار مؤثر باشد اگر همه با ذهن باز به سمت یادگیری وارد شوند. این یک راه خوب برای جهش دانش از یکدیگر، و ایجاد یک اثر تسهیل گروهی است. آموزش مفاهیم به دیگران نیز یکی از موثرترین روش های مطالعه است.

3.نقاط ضعف خود را جدا کنید: اگر چیزی شبیه به پشت دست خود می دانید، دیگر نیازی به صرف زمان زیادی برای بررسی آن نیست. در عوض، تلاش‌های خود را بر روی زمینه‌هایی متمرکز کنید که می‌دانید باید در آن‌ها پیشرفت کنید. اغلب دانش‌آموزان دوست دارند درس بخوانند تا احساس راحتی کنند، بنابراین فقط مفاهیمی را که قبلاً می‌دانند مرور می‌کنند. اگرچه این برای ایجاد اعتماد به نفس خوب است، اما استراتژی خوبی برای آماده شدن برای امتحان کامل نیست.

4.مطالعه خود را کامل کنید: اغلب اوقات دانش آموزان فکر می کنند که می توانند صدها اصطلاح روانشناسی را حفظ کنند و در آزمون خوب باشند. مشکل این است که اگر خواندن خود را کامل نکنید، برای اعمال شرایط در آزمون دچار مشکل خواهید شد. کتاب درسی شما یکی از بهترین راه ها برای ایجاد ارتباط بین اصطلاحات است.

5.یادداشت های خود را بازنویسی کنید: یک راه عالی برای مرور مفاهیم اصلی این است که به یادداشت های خود نگاه کنید و آنچه را که احساس می کنید مهم ترین است شناسایی کنید. سپس آنچه را که فکر می‌کردید مهم‌تر است را بردارید و یادداشت‌ها را به شکلی مختصرتر خلاصه کنید. جداسازی ایده‌های مهم و بازنویسی آن‌ها به شما کمک می‌کند تا با مفاهیم بیشتر آشنا شوید، به طوری که وقتی آزمون شروع شد، بتوانید سریع آن را به خاطر بیاورید.

6.تصحیحات آزمون را کامل کنید: وقتی بازبینی AP® Psychology خود را شروع می کنید، تمام تست هایی را که امسال در کلاس انجام داده اید مرور کنید. به سوالاتی که اشتباه کردید نگاه کنید و بتوانید پاسخ دهید که چرا سوال را اشتباه مطرح کرده اید. به دنبال بهبود مستمر در مناطق ضعیف خود، کلید موفقیت بزرگ در آزمون AP® روانشناسی است.

7.درک درصدهای آزمون: خود آزمون از نظر فراوانی نسبی مفاهیم دارای تفکیک خاصی است. می توانید طرح کلی را در زیر بیابید. قبل از شروع بررسی، این طرح کلی را مرور کنید تا بتوانید نحوه صرف زمان مرور خود را برنامه ریزی کنید.

4-2% تاریخچه و رویکردها
10-8% روش های پژوهش
10-8% مبانی بیولوژیکی رفتار
8-6% احساس و ادراک
4-2% حالات آگاهی
9-7% یادگیری
10-8% شناخت
8-6% انگیزه و عاطفه
9-7% روانشناسی رشد
7-5% شخصیت
7-5% تست و تفاوت های فردی
9-7% رفتار غیر طبیعی
7-5% درمان رفتارهای غیرعادی
10-8% روانشناسی اجتماعی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا